Vattenkoppor eller Virusprickar ?????




I tisdags såg jag 3-4 st sådana här plitor/utslag på Liams ben, sen på torsdagen kom där fler på sidan av magen.

Utslagen är upphöjda, lite lite gult i mitten men de verkar inte besvära Liam mer än att han är gnällig, hängig och trött.

Nu är frågan vad detta är...jag har googlat lite och sett att det kan vara både vattenkoppor och virusprickar.



Imorse kom Liam ut från badrummet så här, han hade rotat lite i mamma och pappas underklädeslådor och hitta nått som han tyckte var passande som mössa.


Den 1 Juni har Liam fått dagisplats, vet inte om jag skrivit ut det innan.
OMG vad jag är nervös inför detta, helt okända människor för både Liam och mig, och dem ska ha hela ansvaret på Liam. (det är ju faktiskt skillnad när släktingar passar honom)


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

William ska börja andra veckan i augusti och jag är redan nojig. Som tur är kan jag smygkolla på honom då dagiset ligger hundra meter härifrån =)

2010-05-07 @ 11:04:47
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Theres - mamma till Vincent och "pyret" i magen!

Stackars liten, tur att han inte verkar må så dåligt över dem. Isf är det ju bara tur om det skulle vara vattenkoppor, för det får man väl bara en gång (kanske har fel)?. Skönt att ha fått det innan dagis och skoltiden om det är så :)



hoppas allt är bra med er utöver prickarna!

2010-05-07 @ 22:13:24
URL: http://mammalivet.blogg.se/
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Kolla på BVC för säkerhets skull. :) Kram

2010-05-07 @ 23:57:24
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Sofie

Såg inget kul ut alls dom prickarna. Hoppas du kan få svar på vad det är så du vet hur du ska behandla dom om det nu är ngt som ska behandlas...



Vad kul att han fått plats men som du skriver så är det nog lite läskig känsla med dagis och allt det där..

Men det kommer gå så bra så ska du se :)

2010-05-10 @ 14:11:27
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0