Dagis foto

Igår damp dagisfotona ner i vår brevlåda...gissa om jag har längtat efter dom.
såååå underbart fin vår son är, han är absolut det finaste som gått på denna jord.
Jag trodde inte att de enskilda fotona skulle bli så bra som de blev, men de mammor som hade hand om den enskilda fotograferingen har gjort ett super jobb.
Jag är så stolt över Liam, vår lilla bebis har blivit så stor.
Han utvecklas hela hela tiden, han pratar på som aldrig för nu.
Häromdagen upptäckte jag att han ska göra allt själv, kan själv heter det.
Te x.
Han skulle borsta tänderna själv, sätta på tandkräm själv, men jag fick hjälpa honom att klämma ut tandkräm ur tuben, men sen skulle han själv skruva på korken och det klarade han galant med hjälp av en propeller-liknande tunga i munnen. Han skruvade till och med åt rätt håll.
Han äter som en kratta här hemma, men på dagis äter han jätte bra, flera portioner till och med, jag har kommit på ett knep för att få han äta lite bättre här hemma iallfall......han ska ta upp mat själv.
ja han kan verkligen själv dette barn.
Dags och pysa till jobb nu.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Nu är hon här!

8 novmber kom en liten tös med en välgid fart. Är äntligen hemma nu!

2010-11-11 @ 13:04:25
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha så kul! Det kan Vilda också nu. "Själv. SJÄLV!! SJÄLVSJÄLVSJÄÄÄÄLV!!" säger hon, haha. Skönt att slippa göra så mycket sen va? :P

2010-11-11 @ 21:50:52
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Sv: Förlossningen gick bra men fort. Kom in på förlossningen en tio minuter en kvart innan hon är född. Så det gick fort.

Gick dock inte lika bra med moderkakan. Även denna gången så satt den så blev ner på OP denna gång och fem timmar på uppvaket innan jag fick vara med min lilla familj...

2010-11-12 @ 11:48:48
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: hade lite värkar på morgonen/natten som jag skrev om i bloggen. Sen hade jag värkar till och från under förmiddagen men inget som gjorde så extremt ont som jag tyckte att det gjorde med Casper. Bilfärden till BB var inte så farlig heller tyckte jag. Kunde ju sitta i sätet och andas genom den onda så man blev ju rätt så paff när man kom in till förlossningen, skulle ta på mig en skjorta men fick en värk, vattnet gick och sen kände jag bara att huvudet var på väg...

Sen gick det fort fort och sen hade jag en liten tös i famnen. Var kvar på förlossningen över en timme innan dom besluta om att det fick bli OP. Känns så enormt trist att moderkakan inte ville lossna när allt annat gick så bra. Tösen till och med kunde suga fint när jag fick upp henne på bröstet så allt var perfekt utom att moderkakan inte ville lossna :(

2010-11-13 @ 16:21:47
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen

Min kommentar som blev anonym och lång :)

2010-11-13 @ 16:22:18
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen

Sv: ja nej det gick fort. Fatta liksom inte att det gått så långt som det gjort. Jag tyckte ju inte det gjorde så ont som med casper. Hade ju tänkt vara hemma ett tag till, jäkla tur man inte var det...



Du får göra som jag sa till Emil efter tösen kommit. Ska vi ha fler barn så åker vi in på FÖRSTA värken och kolla läget, bara för att vara på säkra sidan :)

2010-11-14 @ 17:47:39
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0