Liam's ordförråd och stor dagis kille

Liam's utveckling går i en rasande fart, ord bubblar ur hans mun, vissa mer förståliga än andra.

Liam's talesätt:
Bil
Taktor
Elling
Mapp
At, med en efterföljande nick
Datomaten
Niii
Mamma
Pappa
Elby
Tål
A is
Hej
HejÅ

Icka
en massa djur läten
mm. mm.

Översättning:
Bil
Traktor
Välling
Napp
Tack, också nickar han
Tack för maten
Nej
Mamma
pappa
Shelby (hunden)
Skål
Dagis
Hej
HejDå
Där
Dricka

Jag har med all säkerhet glömt skriva ner en hel massa men detta är det han säger mest.

Imorse lämnade jag Liam på dagiset för Alex började mycket tidigare än mig....Inga problem där inte.
Lite osäker var han i början när vi gick in i rummet där mysbelysningen var på och en 5 st barn satt och lyssnade på en saga med fröken.
Liam tittade upp på den stora leksakshyllan, sökte med blicken och jag visste direkt vad det var han letade efter så jag gick in i det andra rummet för att hämta 2 st till honom, då hade han redan hittat en men hade nu då 3 st traktorer (gissa om jag var ointressant då)....Hej då mamma sa Liam, jag frågade om jag inte fick puss och kram men då sa han en gång till HEJ DÅ mamma.
Jahapppp, hej då min stora pojke.

Bilderna är från idag här hemma precis hemkomna från dagis, Liam vill tillbaka till dagis.






Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Erik har fått fortsatt jobb inom kablage och el men på ett större och mycket bättre företag här i stan med bättre betalt och med mycket större utvecklingsmöjligheter. Han är inte den som vill sätta sig på skolbänken igen så är verkligen glad att han har fått den här möjligheten!



William fick sprutan, var inga större problem och tanten och han var kompisar när vi skulle gå, han vinkade så glatt åt henne =)

2010-10-12 @ 09:08:48
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Anna

naaaw stora killen nu ju :)

2010-10-12 @ 10:10:13
URL: http://f860203.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Jag är ju så tjurskallig, det som kan ställa till det. Om de inte tror på mig när jag vill komma in så kommer jag garanterat säga till dem att då skiter vi i det, Erik nästan tvingade in mig sist då de gav oss en tid för undersökning. Men men, känns okej, vet ju att ambulansen hinner fram iaf då de kan köra fortare än oss. Blir spännande att se hur det slutar. Ingen dålig historia att berätta sedan om det nu skulle bli så =P

2010-10-15 @ 09:29:12
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Sv: börjar mer och mer inse att skåpet blev rätt så bra ändå. Har lagt ner en hel del jobb på det ju så börjar acceptera det. Ska lägga sista strykningen på lådorna sen är det helt klart.



Ja små barn kan hitta på dom mest roliga sakerna.

Vet att bananerna inte ska ligga i kylen men enda stället dom kan vara på här. Har jag dom i skafferi eller framme så blir dom övermogna och äckliga på en dag... Så får bli kylen istället för att köra och köpa bananer varenda dag...

2010-10-16 @ 11:58:51
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: tossan

oj så duktig han är ! :)

2010-10-19 @ 18:34:05
URL: http://metrobloggen.se/babyfashionhouse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0