Sista vaccinet för Liam.

Idag har Liam fått sin sista vacc. spruta...ja iallfall innan han är 5 år.

Vi kom in på BVC, Liam backade och tittade blygt och tveksamt på tanten (som han träffat flera gånger innan)
men han var mycket tveksam till att hälsa, det var bäst att hålla sig några steg ifrån henne tyckte han.

"tanten" gick för att hämta vaccinet i ett annat rum...ja då passade Liam på att röja fram ALLA leksaker hon hade i rummet där vi befann oss.
"tanten" kom tillbaka, Liam var fortfarande blyg men lät sig inte störas.

Jag hade tagit med mig lite godis till Liam för att få uppmärkasamheten på något annat, han har nämligen varit helt hysterisk de andra gångerna vi tagit sprutor i låren.

Liam satte sig i mitt knä, "tanten" sa till mig att hålla fast Liam's arm lite lätt så den inte rykte när hon satte sprutan...lättare sagt än gjort eftersom Liam HATAR när man håller fast honom eller pillar honom uppe vi axelområdet.
Till slut koncentrerade han sig på godiset, han behövde ju två händer till det tyckte han så han blev arg som ett bi när han inte kunde röra armen...
Men när han väl kunde röra armen igen så var sprutan redan satt och han märkte inte av den alls.

Min duktiga duktiga kille fick en tatuering fast klistrad på armen som han nu är så stolt över.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och bebisen i magen

Skönt att sprutan gick så bra.

Smart med liten tatuering sen ju.. :)



Casper gillar inte heller när man ska hålla fast han så lättare som du säger att få dom att fokusera på ngt helt annat.

Skönt att det är över nu och att det är långt till nästa...

Fast jag har massa framför mig med bebis ju.. :(

2010-10-29 @ 11:17:11
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0