Lite om jobb och Lite om Liam's tänder och dagis

Imorgon Onsdag ska jag på frukostträff med jobbet...de inne i stan har frukostträff varje onsdag klockan 09.00 och vi 2 som är ute på landet ska in till stan imorgon för att jag ska få träffa en del av de som jobbar i Svenska Kyrkan.
Kan ju vara rätt så trevligt att veta vem det är som man pratar med i telefon lite då och då och vem det är som betalar ut ens lön och vem det är som man kanske ska sammarbeta med nån gång då jag får hoppa in i kyrkan en söndag som vaktmästare mm.

Jag skulle ha åkt in till BVC med Liam imorgon eftermiddag, vägning, mätning och vaccination men jag tror jag får ringa och avboka den tiden då jag märkte idag att Liam var väldigt snorrig (man får inte lov att vara förkyld vid vaccinationer) och dagis personalen berätta för mig idag att de knappt fick liv i honom efter sin middagslur...de går och lägger sig 12. och brukar bli väckta runt 14 om de inte vaknat av sig själva innan, men Liam vaknade inte och ville inte bli väckt heller men till slut fick de upp honom och då var klockan 15.15...han har varit väldigt hängig idag sa de och nu här hemma är han ett gnällmonster, går och drar en i benen och vill bli buren samtidigt som han kan beklaga sig lite. 
stackars liten !  

Tänder är där på gång det med, upptäckte häromdagen att hans trettonde tand var uppe och såg idag att en till är på väg upp....där är säkert fler som är på gång upp men jag sticker gärna inte in mina fingrar i Liam's mun...han är som en liten piraya den.
Någon frivillig kanske som inte bryr sig så mycket om en liten topp av fingret ryker ????


Kommentarer
Postat av: Eva-Maria

Den värsta smärtan jag varit med om var den när min vän dog, slår allt annat jag varit med om (då har man ändå fått en del smällar efter att ha jobbat med hästar i fem år). Fördelen med fysisk smärta är att det går att ta bort, den psykiska sitter där. Men förstår att det måste kännas jobbigt för dig efter att ha haft det så tungt första gången. Vad säger barnmorskan och de på förlossningen? Kan du inte få hjälp av psykolog eller liknande som förberedelse innan så du kan ta kontroll och slappna av och sedan få ordentligt med smärtlindring inne på förlossningen?



Är så glad över att Williams tänder är klara för ett tag, han fick många väldigt fort men nu har det varit lugnt på den fronten länge. Inte pga tänderna som Liam är lite trött?

2010-09-22 @ 09:11:19
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0