vecka 18

I skrivande stund gör jag min 2 åriga sons favorit rätt.

Fisk, potatismos och ärtor....mycket viktigt med ärtorna.

Frågar man Liam vad han ätit på dagis är det alltid fisk med ärtor och knäckebröd såklart.
Knäckebröd blir det inte idag för det har vi inte hemma.

Underliga barn ! =)

Efter maten ska jag sätta mig ner och sortera ihop alla tårtbeställningarna, när det ringer så skriver jag ner på en lapp som hamnar i en hög i lådan tillsammans med de andra, mailen är sparade i mailen så jag tänkte jag får organisera dom lite nu så jag vet när jag måste starta med de olika =)

Nu när jag är sjukskriven på halvtid så hinner man med en massa annat som man inte hann innan, ganska skönt ändå faktiskt...jag ville ju inte bli sjukskriven men nu inser jag att det var nog det bästa för att inte krascha helt och hållet.

Det tar på krafterna att vara mamma till en 2 åring, ta hand om hushållet, tvätthögen (den blir ju aldrig mindre konstigt nog), och vara gravid. Maten delar jag och Alex på, det är skönt att ha en man som kan laga mat kan jag tala om för er !

Nu är jag i vecka 18, eller 5:e månaden....sparkarna har kommit igång, inte så väldigt ofta med de finns där emellanåt.
Foglossningen är hemsk.
Urinvägsinfektion (medicinering)
1 bakterie (kommer inte ihåg namnet) som gör att jag får sammandragningar (medicinering)
Lågt järnvärde (järntabletter)
Högt blodtryck
trötttttt som bara den igen pga medicinen

Men annars mår jag toppen ! =)

Nu kokar potatisen över, kanske bäst att kolla den !

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till Mion

Hej, japp.. BVC i Hörby.

Nej Lisbeth är de vi har problem med. Vi ska byta till Bodil, gillar henne jättemycket. Har henne i mammagruppen och har haft henne under sommaren nu när Lisbeth varit på semester. Men alla är vi ju olika, vet en del som gillar Lisbeth, men jag kan inte med henne!!! :p Så vem som helst är bättre :)



Ser nu att du är gravid också, va roligt :) Ska ni ta reda på könet?

(du har kanske redan skrivit ut de men jag har inte läs igenom än)

kram!

2011-08-29 @ 17:49:51
URL: http://aktaidiot.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Åh, snart har ni gått halvvägs. Spännande! Ska ni ta reda på könet eller ni ska låta det bli en överraskning? :)

2011-08-29 @ 17:53:58
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie - mamma till Mion

Svar: haha ja. en del har bara dåligt att säga om lisbeth (om de va hon du syftade på). bodil är skitbra enligt min mening, men man kan ju tycka olika :)



åh spännande. hoppas du/ni på mer på något kön?



tårtorna va underbara. gud som jag åt haha :) verkligen toppen. vi lär återkomma till dig när de är dags för nästa kalas :)

2011-08-29 @ 21:36:45
URL: http://aktaidiot.blogg.se/
Postat av: Sofie - mamma till Mion

svar: okej =) ville egentligen inte mina föräldrar heller när vi tog reda på mion. men när vi väl visst va de så nyfikna så de ville veta ändå ;)



du får smyga in en kommentar i min blogg, som jag inte godkänner ;) längtar redan tills de är dags för nästa bebis. dröjer dock ett tag men ändå :)

2011-08-30 @ 09:36:07
URL: http://aktaidiot.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Är ju lite annorlunda att vara gravid när man har en liten redan...

Snart halvvägs! Det går fort! :)

2011-09-01 @ 13:09:42
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sv: har tyvärr sån gammal trist telefon som inte tar kort, haha. Skulle ev få låna min mammas! Så känns skönt.. Känns som att man missar en massa utan kamera....



Är verkligen annorlunda att vara gravid med nummer två.. Man hinner inte alls tänka och fundera lika mycket som med första :)

2011-09-02 @ 08:37:04
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0