Shrek, barbie och 3 års tårta

Shrek tårtan blev jag inte hel nöjd med, Mycket svår sugarpaste att jobba med, själva märket är där inget fel på men den jag köpte var redan infärgad grön och det resulterade i en smulig pasta som bara sprack.
Pastan heter, Regalice, buteljgrön.

Första gången jag ger mig på en lite mer avancerad tårta och det ser man ju på reslutatet också.
Skrovlig och bubblig...tror det hade blivit annorlunda om jag valt att färga in sockerpastan själv så den blev lite mer smidig. 


Dumlekolafluff + skumbananfluff med bananbottnar

1. spacklad med marängsmörkräm
2. formade ansiktet med anslag (bottnen) som jag skurit bort innan och spacklade fast dom.
3. i kylen och stelnar till sig innan ögonen får form
4. Jag in action



De andra 2 tårtorna som också blev hämtade idag

Vitchokladganach + hallonmousse på bär


Samma fyllning i denna som ovan.

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Så fina, som alltid! :) Vad tar du för tårta beställning? Ca summa! Hade varit kul till Kiras dop i maj. :)



Tack för recept.. Nu ska en annan leka tårtexpert en dag. :D

2011-02-26 @ 15:10:11
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka underbara tårtor! =)

Hahaha, nja inte hunnit tröttna på den filmen än, är ju så bra. Men ja, det är faktiskt Ninni som fått dille på den. Hon diggar The Simpsons =) Sen kollar hon gärna Family Guy med :D

2011-02-26 @ 21:57:48
URL: http://annamin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0