Varför kräktes han ?

Jag och Liam gick upp klockan 8.30 idag, har nog aldrig sovit så länge vi två förrut.
Liam vaknade när Alex gick upp vid 5.00. Alex bar in honom i vår säng, fick lite välling sen somnade han om !
.
Igår natt var det hel tokigt, vet inte riktigt vad klockan var när jag väcktes av Liam gråtandes i sitt rum, gissar runt 1.30 tiden.
Han grät för att han kräkt ner sig...stackars liten !
Jag förstod verkligen inte var detta kom ifrån, vi har inte märkt att han skulle vara dålig.
Jag stannade inne hos honom och tur var det för det fortsatte, han kräktes 3 gånger till, jag hann inte ut i vasken med honom så det kom över mig, mitt täcke, Liam's täcke, kudde, lakan.
Ja hemskt var det, han var trött, jag var trött, och torka spyor mitt i natten är INTE roligt särskilt inte 4 gånger, byta sängkläder 4 gånger också.
.
Han kräktes sista gången runt 4.00 och sen när vi gick upp på morgonen var han precis som vanligt, fullt ös och inga tecken alls på att han spytt på natten.
Välling och en clementin slank ner utan problem men sen när det var middagstid 12.00 så fick han nog inte ens ner en halv sked när det bara forsade ur hans mun, bokstavligt talat så forsade det verkligen.
Stackaren grät medans han kräktes och fattade nog ingenting själv.
.
In och byta kläder, tvätta av oss och sen provade jag ge honom en flaska välling till. Den gick ner, konstigt det här.
.
Det var sista gången han kräkts men vi var livrädda så fort han stoppade något i munnen, mat ville han inte ha och inte heller äppelpaj, han vågade väl inte heller.
.
Idag är han som vanligt (visserligen igår också) Undrar vad detta kan ha varit. skumt skumt.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och Anna

Exakt så gjorde Casper för ett tag sedan.

Blev inte heller klok på vad det var som fela och efter en dag så var det bara borta.

Inget annat fel på Casper heller mer än att han kräkte ner allt vi hade typ...:S

2011-01-17 @ 11:51:35
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och Anna

Sv: Konstigt det där med kräk och sånt.. att det bara kan komma så och sen bara försvinna som ingenting. Casper han drack och åt lite och lekte och hade sig och kräkte lite mellan varven liksom.. skit skumt...



Sv: Han fick inte vara i hallen för Emil måla. När jag måla brydde han sig inte men när PAPPA gicki ut och stängde grinden så stod han och riktigt yla ända tills Emil var klar...

2011-01-17 @ 12:25:07
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

men usch, stackars både Liam och er - så hemskt =( Kräksjukor vill man verkligen inte ha på de små. William fick feber igår, lyckas pricka in min tentavecka igen så Erik måste vabba. Hoppas bara att Emilia klarar sig så ska jag inte klaga!

2011-01-17 @ 13:39:35
URL: http://blogg.sandilli.se
Postat av: Emelie, mamma till Lukas

Kanske ätit något som magen inte gilla.. lukas fick också så en gång förut .. :/ ingen förklaring alls : (

2011-01-18 @ 10:10:22
URL: http://mellemus.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till Casper och Anna

Sv: ja man vet som sagt inte om man ska skratta eller gråta. haha.. DOm menar ju så väl. DOm har alltid en tanke bakom det som alla pappor nog kallar för hyss :)

2011-01-18 @ 11:37:35
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0