uppdatering från föregående inlägg

I söndags åkte vi hem från mina föräldrars hus och byte av med min lillebror och hans flickvän.
Ådi börja må bättre på kvällen när vi åkte men på natten där så var det samma sak igen med skit i hela huset...det värsta är nog att det är så förbannat löst och luktar kadaver och att det kom på mattorna.
Vi har (läs jag) har varit uppe varenda natt sedan i onsdags och torkat och torkat och torkat...inget roligt alls.
Shelbys hundmat tog slut på lördags kvällen så hon fick lite av Ådis Royal Canin-Giant fod på söndags morgonen....några timmar senare UTOMHUS (tack gode gud) hann Shelby inte ens huka sig för att skita....det stod som en vägrätt stråle från rumpan på henne...ungefär så som en ko kissar såg det ut.
JISSSSSSES, var min första tanke...ganska imponerande att se ändå fast jäkligt äckligt också.
Åhhh nej nu var det hennes tur också, tankarna att det var nervositet på Ådi uteslöts nu....det var något som smittat vår hund. Tarminfektionsbakterie trodde veterinären när jag ringde henne...Att fasta hunden 24 timmar och sen ge gröt ris matskeds vis var hennes rekomendation.
Så nu går Shelby på "diet"...långt ifrån vad hon behöver för hon har magrat rejält och man börjar se revbenen på henne (stackaren)
Igår natt väcktes Alex av en otroligt stank, jag var som tur var väldigt täppt i näsan så jag har sovit mig igenom den kadaver luktande stanken i huset medans Alex, ja Alex han torkade upp 14 högar med "vatten", han pausade några gånger för att kräkas (otroligt känlig den där) ;)
Inatt fick Shelby sova ute i sin hundgård som har ingång in till stallet också...förlåt det låter grymt men vi orkade verkligen mer...som sagt vi har varit uppe varenda natt sedan i onsdags och kände att nu var det droppen.
Jag bäddade mysigt ute i boxen, satte in gris lampan och visade Shelby platsen....Hon la sig direkt och verkade inte alls ha något emot att bli lämnad där.
Imorse gick Alex ut för att hämta in henne, han fick till och med VÄCKA hunden för hon sov så gott där i sin mys hörna under värmen...ingen skada sked alltså och inga allvarligare Men har hon fått =)

Kommentarer
Postat av: Sofie -Mamma till två små

Usch era stackare.. Inget kul när ngn är sjuk djur som människa... :( Hoppas dom piggnar till och blir bättre fort igen :)

2011-07-12 @ 12:09:09
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - mamma till Mion

Svar: Haha ja verkligen :) de har du så rätt i! Men Mion har aldrig kräkt mycket.. Förrän nu :p

2011-07-13 @ 22:38:24
URL: http://aktaidiot.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Usch stackars er alla! :( Dock verka hon ju ha tyckt det var rätt skönt under grislampan. De ger ju en super skön värme. Skönt det iaf..

2011-07-17 @ 15:23:47
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0