Jobb

Nu bär det av till jobb, egentligen börjar jag inte jobba förrän den 4 april då säsongen sätter igång igen men de behövde lite hjälp i kyrkan idag då det är 2 st jordbegravningar, kan bli lite tufft när man är själv ju !
Jag tackar absolut inte nej till jobb, för det första så ger det pengar och för det andra så är det bara skönt att byta miljö lite.

Förra fredagen jobbade jag också, då höll jag i en begravning helt själv för första gången, eller ja det är ju inte jag som håller i det för det är ju prästen men det är jag som är vaktmästaren som sitter och pillar med ljudet och ringer klockorna.
Riktigt nervös var jag förra fredagen då det var första gången med 45 sörjande personer och dessutom helt själv, ingen som kunde säga till mig om jag gjorde fel osv. Men som tur är så gick allt super bra, inga missöden. Puhhh

När jag sen kommer hem förväntar jag mig ett nystädat hem då jag inte hinner själv, ikväll skall tårtfyllningarna förberedas, dekorationerna skall färdigställas och imorgon ska dom bakas ihop.



Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: ja nej snö var inget jag önska direkt... :( så trött på vintern nu...

och inte kunde man se lyxfällan igår heller. Jag fick byta kanal fick panik på det. Inget ekonomiskt problem så ju. Snarare en puckad mamma problem...

usch ja..



Skönt att du klara begravningen själv ju. :) Verkar rulla på som sören med dina tårtor oxå. Mycket som händer nu, kul väl :)

2011-03-18 @ 09:00:57
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie

SV: Ja just det er lilla gosse fyller ju oxå år i dagarna nu ju! Tänk att dom redan är T V Å år. Helt sjukt. var har tiden tagit vägen liksom.



Hoppar nog tårta denna gången.. ska bara fira casper lite halvt med lite middag med våra föräldrar och sen lite fika med farmor, farmor och mormor på söndagen.

Orkar inte ha stort kalas...

2011-03-20 @ 09:33:04
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Pust, vilken tur att du inte gjorde disco ljud med klockorna eller så, hade varit rätt så pinsamt på en begravning.

2011-03-21 @ 11:37:35
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: dreadsbruden - 20 år och gravid

Var med och tävla om att bli veckans blogg! :)

2011-03-21 @ 17:46:55
URL: http://mammaems.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0