Kaos

Igår var en dag då det mesta gick fel.
Ska dra en liten bit ur onsdagskvällen.
Alex jobbar...
Jag sätter dumlefluffen i vattenbad, gör färdigt persikomoussen. häller över dumlefluffen i en skål så den får svalna,
tar fram kastrullen till korvstroganoffen jag ska laga...fräser löken, i med korven....då välter jag ut dumlefluffen rakt ut över bänken och ner mellan spisen och bänken rinner det för fullt....stoppar rinnandet med ena handen medans jag sträcker mig efter trasan med andra handen..
...Svär gör jag säkerligen en massa nu...
....Liam står brevid mig och undrar vad som hänt och frågar varför deeeee mamma ?!

Mitt i allt så ringer klockan på tårtbottnen i ugnen som är färdig...ut med den, och fortsätta torka då jag hör hur det bränns i kastrullen, shit !
Börja om från början med dumlefluffen, in med persikomoussen i kylen innan en olycka till händer...
Telefonen ringer och Liam kommer och säger han bajsat....
Precis när allt är färdigt, när jag och Liam hunnit äta så kommer A in genom dörren och vet inte alls hur kaos artat allt varit precis.
haha tur kanske det var annars kanske han hade åkt på en del utskällningar.
När maten var nere, kroppen lugnat sig, går jag ut i köket för att lägga tårtbottnen i frysen...
....VAR fan tog tårtbottnen vägen ?
Bakom mig står en nöjd hund och tittar frågande på mig om jag verkligen behövde den ? !
Det var den tårtbottnen och den dumlefluffen....
Tur man snart ska flytta hemifrån med tårtskapandet =)

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Jäklar vilket kaos du fick en eftermiddag sådär... Hemskt när det kör ihop sig så...



Hoppas kvällen blev ngt bättre :)

2011-10-06 @ 11:09:10
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Har samma känsla med katten här hemma ibalnd.. VÄnder man sig om en halv sekund och sen är den jäkeln på bordet! Vet inte hur många smörpaket den jäkeln varit på... Hatar det...



Hoppas du har en bättre dag idag! :)

2011-10-06 @ 13:42:24
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Du som är kak och tårtbranchen förresten. Vet du om det finns typ pepparkaksformar i form av bokstäver. Som alltså är lite större än sådana bokstäver som har på tårtorna? :)

2011-10-06 @ 15:18:44
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Men fy, allt gick verkligen fel där! Men vart ska du ta vägen, lokal på gång? =)

2011-10-07 @ 09:58:38
URL: http://sandilli.wordpress.com
Postat av: Simona

Ojoj, låter som hemma hos mig allt som oftast.



Otroligt vackra tårtor du gör!!

2011-10-12 @ 07:46:43
URL: http://livetsgoda2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0