Pulka åk

Efter dagis idag åkte vi till grannarna för lite pulka åkning... Liam blev eld och lågor på dagis när jag berätta att vi skulle hem till Fanny.... Så uppspelt att han gömde få på sig jacka och termobyxor... Han hoppa i skorna och var på väg att gå.
Stackars nheo höll på att få värmeslag inne på dagis där han satt med strumpbyxor, byxor, strumpor, body, fleecetröja, halsduk, overall, skor, vantar, mössa.... Ja ska man ut i den kalla vinden så får man klä på sig :)

Ut i bilen... Den stora familjebilen NOT, Alex har tagit V70 så jag och barnen får knöla in oss i VW Polon... Det är på håret bilstolarna får plats där bak, med lite våld... Liam klagar på att taket är för nära och Nheo panik skriker hela bilfärden och jag som har Jane Långben ben sitter med ratten i halsen och huvudet lite på sne i framrutan.
Aja det rullar ju... Och billigt dessutom så vad gnäller vi för!!!
Liam sa innan, -varför kör inte biljäveln?
-Vad sa du sa du?
-Varför kör inte bilen sa jag mamma !
-den kör men inte så fort men den kör !

Pulka åkning blev det, där var en lagom stor kulle som skottats upp, enligt Liam var den skiiiit stor och jätte kall.
Fanny strunta i pulkan, hon åkte på rumpan och sen rullade hon också.
Nheo tyckte inte det var speciellt roande att sitta och glo på 4 galna pulkaåkare så han protesterade så vi gick in och fikade med lussekatter, nog dom godaste jag ätit faktiskt!

Nheo blev kär, så kär att han gjorde konstiga läten som jag aldrig hört innan... Gälla söta läten.
Han blev kär i deras nya söta lilla kattunge.


Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Härligt med lite backe! Det saknar vi här hemma... Får be gubben bygga en eller ngt ;)

2012-12-12 @ 19:02:54
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0