...

Första dagen för Liam på dagis idag, på jag vet inte hur länge....1 månad kanske ?!
Alex lämnade honom vid 9 och vid 14 ska jag och Nheo hämta honom, då får Liam visa upp sin lillebror.

Vi alla är nog glada att Liam börjat på dagis igen, inte minst för hans skull då han verkligen klättrat på väggarna här hemma.

Nheo har varit lugn hela förmiddagen, ätit, sovit och skitit...allt i sin ordning.
Nätterna är däremot lite jobbigare då han helst vill sova brevid mig annars somnar han inte utan bara skriker, ett under att ingen annan i familjen vaknar.

Igår var vi på bvc igen och Nheo lägger på sig bra i vikt, från 3290 förra veckan (21 feb) till igår 3620 (27feb)
så mat får han i sig och han är inget kräkbarn heller (pepparm peppar)
Snart är han uppe på "normalkurvan" vår lille räka.

Prällen kom förbi en sväng nu på förmiddagen här också och lämnade en bukett med tulpaner till Nheo och hälsade honom välkommen till världen, sen bestämde vi dopdag också.
Så nu blir det att skriva inbjudningar och få till ett bra kort på lillen, men det blir ju inte svårt då han alltid är fin.

nu ska jag få i mig lite mackor, får ju passa på när Nheo sover.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Sv: ja det var ju lite så du tänkte innan att du ville få en fin upplevelse. Bra att du kunde stänga av lite och att det ändå blev "bra".

Tycker din bm att du ska ta det vidare så borde du göra det om du orkar och vill.

Ingen som ska behöva få det du fick.

Är en så utsatt position att föda barn ju och lyssnar dom då inte på vad man själv önskar och vill så är det illa illa...



skönt att storebror kan vara på dagis nu när han redan är inne i den världen :)

Blir så sugen på en liten när man läser om pluttvikter och sånt.. Dock kan jag klara mig utan nätter med noll sömn!



MYS vidare nu och ÄT!

2012-02-28 @ 13:16:17
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0