5 månader

Huuuu känner att jag inte har tid att uppdatera om Nheos utveckling, riktigt riktigt störigt är det då jag inte skaffat nån Mitt första år bok till honom än, jag ska göra den själv precis som jag gjorde med Liams. (när fanken jag ska ha tid med det)
 
Vi var på Ultraljud med honom förra veckan, kollade njuren än en gång och det såg bra ut, den "friska" njuren hade växt till sig och tagt över, precis så som den ska göra. Vi gick ifrån sjukhuset med lättade hjärtan !

Det var inte det lättaste att få en 5 månaders (prick på dagen 10:e) kille ligga still på britsen medans doktorn körde med en väääääldigt intressant sak på magen, men det gick !
 
Nheo har nog snart fått sin första tand dessutom, det är en vit liten prick nere i tandköttet och han gnuggar ALLT han får tag på mot tandköttet....jag känner däremot inte den lille rackarn än men det lär jag väl känna så småningom då jag ammar fortfarande, funderar på att börja delamma nu istället då jag har fått en jädrans infektion i brösten, Mjölkstockning OCH svamp misstänker jag, ja jag misstänker det och JA jag har försökt få hjälp men känner mig mest bara ivägen för sjukvården då jag inte fått hjälp eller blivit tillbaka ringd när jag ringde, i fredagen den 6 juli var jag hos läkaren då hon sa att det var normalt och att det bara var att fortsätta amma....jag har gråtit mig igenom nästan varje amnings tillfälle, det gör ont, det svider och bränner, det bultar medans Nheo äter och upp till 2 timmar efteråt och då är det ju dags för lillskiten att äta igen, JAG DÖR !
 
När vi var på UL den 10 juli passade jag på att springa in till amningshjälpen, men de hade SEMESTERSTÄNGT, wtf, tror dom att alla mammors tuttar slutar strula för att de tar semester ?!
Mina besvär började tisdagen den 3 juli och i torsdags den 12 juli ringde jag till bvc som skulle ringa upp mig igen men gjorde aldrig det trots jag berättade hur jag hade det med gråten i halsen.
Så JA jag känner mig mest ivägen och som att det bara är att stå ut (2 veckor is enough)
 
Och ovanpå allt det här har jag fått Ögoniflammation som inte heller ger med sig, haft i över 1 vecka nu. Fy satan vad det gör ont, jag ska ha lite mer förståelse för Nheo!
 
Nog om det....
Nheo sitter mycket i sin gåstol som han avgudar och har kommit på hur man tar sig både framåt och bakåt i den, inte riktigt helt 100 men han rör på sig, han sitter nästan själv (fortfarande lite av lutande tornet) Han är VÄLDIGT intresserad av mat, allt som vi äter råstirrar han på och ser nästan lite sur ut när han inte får smaka, han dyker ner i tallriken om man har den för nära eller om han råkar sitta i ens knä när man äter.

Han sover lika uselt om dagarna som han gjort från dag 1, nätterna är väl helt ok äter ca 3-4 ggr, men det är väl för att jag vant mig, mina rödsprängda ögon på morgonen har blivit en del av mig.
Snackar och "ojar" sig väldigt mycket och är ALLTID glad, inte alls svårflörtad är han...är inte vår påg glad eller leer mot en så är han sjuk, då vet man !
 
Inte världens mest smickrande bakdel
Fin
Go och glad med ögoninflammation (för säkert 10 gången)
 
Åhh vad äter du på ?
? jag ? nä jag äter inte på något....
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Usch så trist med amningen. Ska ju inte göra ont och vara så obehagligt och man ska ju få hjälp när man ber om den, direkt! Sjukt dåligt att amningsmottagningen har semester stängt!!!

Hoppas du reder ut det och får hjälp!

Någon sån bok har jag inte gjort med varken Casper eller Anna, sjukt dåligt samvete för det kan jag säga....

Tänk redan fem månader... tiden går fort minsann....

Svar: None
Emilie

2012-07-17 @ 17:03:29
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0