Liam blöjfri och sommardagis

Har ju glömt och berätta för er hur duktig min 3 åring är, en dag helt plötsligt bestämmde sig Liam för att lägga blöjan (dagtid änsålänge)
Detta var för ca 1-2 månader sedan och det har gått sååååå bra man kan inte bli mer stolt.
Han provade sova utan blöja en natt också för han tvunget ville, jag var lite nervös och la plastad frotte i sängen men INGETING hände, så duktig.
 
 
Nu när det är semester tider är det sammanslagning igen på dagis, dagiset som Liam brukar gå på har stängt och får därför gå på ett annat dagis som jag rent ut sagt avskyr.
Dagiset luktar mögel, det är instängt och skitigt och rörigt överallt, det känns mer som ett barnsläpp än ett pedagogiskt dagis där man trivs med att lämna sitt barn.
Liam tycker det är toppen såklart för han får leka av sig men helst av allt hade jag hållt honom hemma vilket jag lär göra några dagar sen också.
 
Som idag när jag lämnade honom så ville han ut och leka, vi gick på toaletten först och det är inte hygiensikt där så man vill inte röra nånting.
När vi sedan ska tvätta händerna känns det som man inte tvättat händerna....när fasiken rengjorde dom tvålpumpen på väggen senast ?
 
Nä nu längtar jag till Liam kan gå tillbaka till sitt vanliga dagis där det är rent och frächt och personalen har bra koll på barnen.
för det har dom inte på sommardagis kan jag tycka (nu är ju jag inte där hela tiden) men igår när jag hämtade Liam så var han och en annar 3 åring (liams bästis) på baksidan av huset där det är en stoooor sandlåda med en stooooor klätterställning med rutchkana, Liam och hans bästis var dom yngsta på dagiset och INGEN fröken var där bak med dom, Liam sprang upp och ned för rutchkanan och ingen hade koll.
Nä 3 st fröknar var på framsidan med restrerande 4 barn som är betydligt äldre och har lite mer förstånd än vad en 3 åring har.
 
Detta gör mig rent ut sagt förbannad, inte konstigt olycker händer och jag känner mig väldigt otrygg i att lämna Liam där så jag frågade han imorse om han ville följa med mamma hem igen då ingen i hans ålder var där idag...men nej han ville stanna och leka och såklart kan jag inte neka mitt barn till att ha roligt, och det är ju inte hans fel att fröknarna inte har riktig koll.
Men som sagt jag är ju inte där hela dagarna så jag kan ju inte säga hur dom är under dagen.
 
Så nu har jag fått gnälla av mig lite. Tack !
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Vad skönt på ett sätt att det inte bara är jag som inte gillar sommardagis.. längtar också till höst och till det vanliga!!

Vad skönt att det går så bra med utan blöja.. Casper klarar det här kiss jättebra hemma, på dagis går det sådär... lämnat han utan blöja ett par gånger men har alltid blöja när jag hämtar så tar det till hösten när vår personal är tillbaka känns det som...

2012-07-20 @ 16:19:31
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0