Feber igen

Fredagen den 1 juni började hektiskt.
Förbereda en tårta som skulle bli hämtad idag, iväg för att fixa present till min gubbe som fyller år på måndag, båda barnen är pain in the as just denna dagen.
Liam övertröt och trotsig och Nheo med feber på 38,2.

Nheo fick sina vaccinations sprutor i onsdags (30 maj) och en rejäll laddning förkylning av mig på torsdagen så fredagen var som bäddad för feber.

När presenten var fixad åkte jag vidare till svärföräldrarna för en kopp kaffe och en andningspaus från skrikandet på båda barnen. Nheo somnade i farmors knä då passade vi på och ta tempen igen...39,2.
inte konsigt han var ledsen stackarn, feber nedsänkande till honom och jag ringde 1177 sjukvårdsupplysningen där jag förklarade läget och att jag förmoda att febern berodde på förkylningen och vaccinet men då Nheo har multicystisk njure så har vi fått rådet att åka akut in så fort han får feber. 

1177 ringde till barnakuten och frågade hur vi skulle göra....dom tyckte vi skulle komma in då 39 graders feber är väldigt mycket för en bebis på snart 4 månader.
vid 17 tiden åkte jag och Nheo in till barnakuten i lund medans Liam stannade hos farmor o farfar.
Vi satt i väntrummet 1 timme och det var inte lätt att underhålla Nheo och sen var det så många andra som kom in med sina magsjuka barn, livrädd var jag för att bli smittade av det.
18.10 kom vi in i inskrivningsrummet där vi tog tempen (37,5) och kollade syresättningen vilket var super bra (inte som sist då den var super dålig när han hade lunginflammationen 6 maj-12)
systern tittade på hans allmän tillstånd som just då var en glad och snackig Nheo, han kissar, bajsar och äter som han ska så hon var inte orolig att det kom från njuren utan mer som jag trodde, förkylning och vaccinet.
Vi fick med oss kisse prov rör hem som vi skulle fylla med lite av Nheos kiss om vi blev oroliga och komma in med det så gör dom en test.
18.20 ca var vi på väg hem igen. snabbt och lätt.
Nheo har fortfarande idag lite feber men inte så hög som igår, han är väldigt gosig och blir super ledsen om han måste sitta/ligga själv en stund.
Måtte detta gå över fort och sen vill vi bli skonade från sjukdomar på ett braaaaaa tag nu tack.

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Vad trist med sjukdom igen. Men skönt om det "bara" är lite förkylning och inget värre...

2012-06-03 @ 20:28:15
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0