Fot och handavtryck misslyckande.


Förra veckan när Nheo var 2 veckor gammal gjorde jag ett försök att göra hand och fot avtryck.
Jag hade köpt ett set från panduro när Liam var liten och hade formen kvar som man ska fylla upp med hemma gjord trolldeg och sen gips.
Den här formen är av det sämsta skit då den inte håller tätt när gipset hälls i ovanpå trolldegen, det resulterade i att gipset flöt ut lite i kanterna och blev inte så mycket kvar i själva tavlan sen så den sprack när den var färdig då det blev för tunt lager.
SKIT

 

Inte var det lätt att trycka ner Nheos små sköra fingrar i trolldegen heller...jag var så rädd för att bryta nått finger på honom trots att jag hade haft mer olja och vatten i degen så den skulle bli lite mjukare.

Bebisar har oftast knutna händer så att bända ut handen var inte det lättaste heller.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Dom blev väl bra! ska inte vara så perfekt allt :)



Sv: han blir nu den 26 mars...

Har hittat en tjej här omkring som ev ska göra! Måste ta tag i det där.. :) Hade varit kul med en liten traktor tårta till casper.. :)

2012-03-03 @ 22:24:06
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma | Mamma till Kira

Vi gjorde Kiras i trolldeg. Dock var vi båda, så man kunde trycka med jämn balans, precis som du var vi ju livrädda att bryta fingrarna. Men det blev bra.



Fast denna tavla var fin med, trots att du inte är helt nöjd med den.

2012-03-04 @ 17:44:06
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0