Lite om igår

Igår började Alex jobba, jag kom upp på morgonen...eller Nheo tyckte jag skulle gå upp 07.00 så han kunde somna om en timme till, Liam sov också vidare så jag hann faktiskt dricka 2 koppar kaffe innan dom vakna.

13.30 var vi på bvc, Liam satte sig på tvären lite när vi skulle köra så det var en stressad mamma men iväg kom vi och i tid.

Nheo växer på sig ordentligt så mat har jag inte ont om, nu är han uppe på "normal kurvan" såååå skönt.
rund och go !
När klockan var 17 var det dags att packa in barnen i bilen igen för en sväng ner till byn där jag skulle hämta ut icas matkasse innan 18.
Liam väntade så snällt i bilen medans jag och Nheo sprang in i affären....det gick snabbt sa Liam när jag kom tillbaka. haha gullunge.

Hem igen och försöka börja på maten...skönt att recepten redan finns och att all mat är färdig packad när man hämtar den.

Nheo ville inte alls att jag skulle laga mat så han fick jag ha en stund hängandes på mig sen gick det inte längre då jag behövde båda armarna, Nheo gallskriker i babysittern och Liam försöker få sin uppmärksamhet han med. härligt.
Några djupa andetag så går allllt !

Idag är Alex ledig och Liam hemma från dagis, jag ska lämna in volvon på verkstad snart och Alex ska besiktiga den andra bilen.

Imorgon vet jag inte riktigt hur jag ska göra, jag och Nheo ska in till Lund igen 14.30. Liam vill på dagis men måste hämtas där senast 14.00 och det hinner jag ju inte, och ta med honom till Lund, hitta parkeringsplats, få in barnen osv. ja jag kommer vara lagom stressad....men det lutar åt att jag får göra så då där inte finns nån som kan hämta och passa Liam medans vi är i Lund.

Igår när jag satt i soffan började ena bröstet läcka.....jädrans tur man inte var på en arbetsintervju eller stod i kassan nånstans. haha


Sötnöten igår när vi kom hem från affären.


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Är så kul(fel ord men tror du fattar) att läsa om den första tiden med TVÅ barn! Är en omställning som heter duga... blev lämnad ensam direkt efter BB men man fixar det. Ett par djupa andetag och sen på det igen!

Anna fick hänga en del i sjal/sele när det inte gick med sittern.. man hittar sina sätt :)



Söt den lilla är..

Läckande bröst är inte kul.. men så länge det sker hemma så är det lugnt.. värre när man känner det rinner när man är iväg :)

2012-03-13 @ 22:59:51
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: frambuesa

Haha dessa läckande bröst! mina har fortfarande inte slutat även fast jag inte ammar längre. Nheo är bedårande söt!

2012-03-16 @ 21:12:32
URL: http://lilouochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0