Ibland blir man idiot.

Vart börjat jag....
På lördag har jag 3 tårtor som ska vara färdiga vid 9.00
Igår fyllde jag tårtorna och det gick ju bra.
På kvällen 19.15 åker jag ner för att spackla tårtorna med marängsmörkräm, de två tårtorna som är fyllda med hallon/lemoncurd är perfekta, men den tredje med jordgubb/choklad var inte alls bra....choklad bokstavligen rann ut ur tårtan....WTF detta har jag aldrig misslyckats med förrut och tänkte det måste bero på grädden, jag tar tårtan i bilen, handlar ny grädde (den som jag brukar använda) och kör hem och gör ny choklad grädde.
Nu idag på morgonen ska jag spackla tårtan igen, andra försöket men samma sak händer, grädden rinner ur tårtan......VAD är problemet.

Nu börjar jag bli rejällt stressad, in med barnen i bilen och ner till affären och tänkte jag kör på en sån där färdig tårtfyllning med chokladsmak så misslyckas det inte och jag sparar tid....såklart har dom tagit den ur sortimentet, jag köper 70% choklad och ny grädde till både chokladen och jordgubbsfyllningen. Eftersom tårtbottnarna blivit rent sunkiga av den rinniga chokladen får jag göra om allt från början och kasta den som är misslyckad.

Hem och göra ny jordgubbsfyllning, smälter chokladen i grädden över vattenbad, in med chokladblandningen i kylen.
Gör ny tårtbotten vilket tar 50 minuter.

Under tiden tårtbottnen stod i ugnen tog jag disken och en städ rejd i badrummet, skurade toaletten, och badrumsinredningen och dörren, passade på att slänga in en maskin tvätt också.

Nheo har sovit sedan vi lämnade affären (10.50)  tårtbottnen blev färdig 12.00 så nu sitter jag här och pustar ut en stund innan mitt huvud raserar då Liam är pain in the ass idag....
Tänk vad mycket man hinner med på 1 timme ca, hade jag itne suttit här och pustat ut en stund hade jag hunnit dammsuga också

När Nheo vaknar, vilken han gör närsom ger jag honom lite mat och hoppas på att han är snäll sen efter det så jag kan fortsätta med tårtan, dela den och fylla den och sen spackla den på nytt. Sen måste jag ner till lokalen där de andra två tårtorna är och täcka dom alla.

Sen hem och laga mat till kvällen, sen lär jag däcka....vet inte var jag får all energi ifrån, eller egentligen har jag nog ingen energi men kroppen och hjärnan bara gör för att det måste göras, finns inte tid att gå och vila en stund eller sitta ner och slappna av....

Nu vaknar host nissen (Nheo)

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Jäklar vilken dag!

2012-05-05 @ 15:14:32
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0