Ingen bra start på dagen

Imorse började dagen med GNÄLL...inte jätte ovanligt men det brukar iallafall börja en halvtimme efter man gått upp men nu var det gnäll redan i sängen....
Jag är kissig....jag kan inte kissa, jag kan inte gå.....
 
När Liam kissat så kunde han inte gå tillbaka till soffan, han hade ont i knät, i handen, ja lite överallt. 
 
Han ville inte äta frukosten, vilket han ALLTID gör innan dagis, han gnällde på precis ALLT.
Jag fixade till hans hår och gav honom kläder, han skulle fotograferas idag på dagis. 
 
Liam kunde inte ta ppå sig skorna...inte jackan heller...han grät stooora krokodil tårar och det var konstigt tyckte jag då han inte har något att vara ledsen över, han var ledsen för jag skrek åt honom att sluta tramsa och klä på sig, sen var han ledsen för han hade ont, han kom inte ihåg var han hade ont men sen kom han på att det var i handen. (där han bränt sig)
 
Efter mycket gnäll, gråt, skrik, pipande (ja även från min sida) så var vi äntligen utanför huset...då kunde inte Liam öppna dörren på bilen, den var fast och han ooooorkade inte. SUCKKKKKK.
 
Väl i bilen fortsätter vi gnället och mitt tålamod var på vipen att ta slut, jag backar bilen med en väldans kraft att jag river upp gårdsplanen. 
 
Bensinlampan lyser....
 
Rakt över vägen har vi en unnnnnderbar (<----förstå ironi) sedeltank automat. Jag stod där med min femtiolapp, in, ut, in, ut, in, ut....jag sparkade på automaten men fick bara ont i foten, jag övervägde att riva sönder sedeln eller slå isönder automaten....
jag provade tjugolapparna jag hade och dem slök maskinen. wihhoo jag kunde tanka för 60 kronor. 
 
Lämnat på dagis, kör hem och ser min fina gårdsplan som jag fick räfsa igen som straff för att tappa tålamodet. 
 
Varit hemma i 1 timme och de ringer från dagis att jag får hämta Liam igen då han hackade tänder som han frös. 
Inte konstigt på de 39 graderna han låg på, så nu ligger han nerbäddad i sängen med alvedon i kroppen......
 
Usch vad man känner sig hemsk när man tappat tålamodet så och allt bara var fel när lilla plutten hade feber och inte alls mådde bra, inte alls konstigt han beetede sig på det sättet han gjorde och det borde jag ha förstått !!!!!
 

Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Man tappar tålamodet ibland.. och det är okej. Man kan inte orka allt och se allt alltid... Alla får lov att ha dåliga dagar...

2012-10-11 @ 17:00:31
URL: http://lillgarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0