Operation somna själv

Igår sänkte jag spjälsängen och påbörjade operation 'somna själv' det gick inte enligt mina planer riktigt, en unge som snurrade runt, försökte kravla sig upp i vår säng, leka mm.
när jag la mig bredvid blev han vansinnig eftersom 'då kom nappen', det är detta jag vill få ett slut på, så jag gav honom gröt i flytande form i flaska, han slök 120 ml men fortsatte sökandet efter "nappen". Efter mkt bråk (1timme) somnade han till slut och sov 1 timme.

Nu precis har han druckit gröt, 130 ml i min famn, han har letat efter "nappen" och vridit sig, skrikit, gråtit medans jag har behållt lugnet och sjungit 'blinka lilla stjärna' i 25 minuter om och om igen.... Blinka lilla stjärna är den låten nheo förknippar med sömn och numer hemsöker den här låten mig.
Jag kan komma på mig själv i tex affären när ett barn gråter att jag börjar nynna högt på denna låten....oppsss!!!!

Iallafall... Efter tjugofem minuters sjungande och nynnande och en unge som bara vrider sig och vill rymma från ens famn slutade jag sjunga...och barnet somna...pladask...whooot, sjunger jag så hemskt eller det var en hypnos som att 'när låter slutar somnar du'


Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till två små

Verkar som att det går rätt så bra ändå... :)

2012-10-07 @ 17:01:51
URL: http://lillgarden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0