Öron IGEEEEENn

Förra veckan ringde doktorn om näsprovet vi tog. 
Det var INTE bra. Nähäpp. 
Bakterien i sig var väl ganska vanlig iof men själva mönstret den gjorde (det som dom kolla i mikroscop med) var inte vanlig alls. 
Haemophilus heter bakterien, som kan orsaka till hjärnhinneinflammation...
 
Herrrrregud vilken hjärtattack jag fick när doktorn förklarade att det var viktigt Nheo fick rätt behandling fort...jo efter 3 "värdelösa" antibiotika kurer kan man ju tycka det skulle sitta på sin plats. 
 
Stackarn
 
Jag läste mig till på nätet att vaccin sattes in 2009 mot hjärnhinneinflammation, så nu hoppas jag på att Nheo är vaccinerad mot det så den här bakterien inte kan vandra vidare. Usch hemska tanke. 
 
Stackars stackars lilla barn vad du måste ha haft ont, rent i onödan egentligen, tänk om jag varit så klok från början sagt till om ett prov så hade du sluppit äcklas av alla mediciner som du nu totalt har tagit i 26 dagar (exlusive den nya kuren) 
 
Den nya Bactrim är även den en medicin som man ska vara försiktig med vid nedsatt njurfunktion, men jag antar att läkaren har haft detta i åtanke och Nheo har ju faktiskt en njure som funkar utmärkt. 
 
På lördag (9.e feb) har det gått 10 dagar med denna behandlingen så nu håller vi tummar och tår på att det försvunnit och visst har vi märkt skillnad på vår solstråle, han är inte alls lika grinig länge, sover bättre och har inte lika dålig balans längre, ja han är allmänt på bättre humör. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0