10,5 månad och han går, över smart ?

Lite innan julafton började Nheo testa att gå utan stöd, nu har det släppt helt och han bara går och går och går. 
10.5 månad och mitt hjärta går. 
Man blir så stolt och jag skrattar varenda gång han går för han har inte riktig koll på balansen än så det ser så sjukt gulligt ut när han går där med sina armar i luften och sina staplande ben. 
 
Jag har funderat på om mitt barn är ett geni eller bara väldigt smart. 
När han började gå med sin gåvagn, ca 7 månader började han svänga med den, tex om han fastnade i nån hörna eller mot en väg så drog han vagnen i sidleds för att komma loss, på "rakväg" kunde han helt plötsligt göra en Usväng med gåvagnen....Hur kom han på det liksom ? 
Bvc sa till mig att det var en smart unge och helt otrolig enligt henne att klura ut det själv.
 
Igår satt vi i soffan och Nheo hade min mobil med en fisher price app igång, när man vinklar telefonen lite så ändrar bilden sig till andra hållet för att bli rätt, Nheo vrider då telefonen och fortsätter kolla på rätt håll. 
Vilken 10 månaders bryr sig om de tittar upp och ner eller på rätt håll ?! Nheo gör uppenbarligen det och enligt mig är det smart tänkt av honom, man vrider telefonen =) 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Smart liten gosse! Och som han går! Och så tidigt!! Makalöst!

2013-01-10 @ 17:37:07
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0