gnäll från mig

Ett riktigt gnäll inlägg kommer här.
 
Nheo vaknade på det värsta av dom allas gnälligaste humör idag, gråter verkligen i full panik, så som han har slagit sig riktigt ordentligt fast jag bara satte ner honom på golvet från mitt knä. Lyfter man upp honom lugnar han sig några sekunder sen vill han ner igen men gråter hysterisk då igen....MEN v a d  ä r  d e t  d u  v i l l  d å ????
 
 
 
Hemskt. 
 
Liam är fortfarande skit kass i magen, hur jobbigt som helst fast att han är som vanligt ändå, en rastlös 3,5 åring bara  o c h  det är inte det lättaste. 
Han fick en risifrutti när han vaknade med en kopp varm oboy som han bad om. 
5 minuter senare är han hungrig igen, jag går och gör en macka till honom som han bad om att få, Nheo hänger bokstavligt talat fast i mitt ben, stor tjuter, kravlar sig fast medans jag förflyttar mig mellan kylskåpet och diskbänken, gråter hysteriskt. Nheo får sin medicin (amimox mot öroninflammation) och han är tyst en liten stund medans han njuter av den. 
 
Jag hasar mitt ben med en fast klistrad 11 månaders på in i vardagsrummet igen med en macka och ytterligare en kopp varm oboy. 
 
Mackan satt Liam med som en fin prydnad i handen, han halsade oboyen, och efter 1 timme hade han inte rört mackhelvetet och ger den till hunden...sen ber han mig om en chokladklubba för han är hungrig. 
WTF
 
Nheo var glad ca 3 minuter när han satt en stund i soffan bredvid sin brorsa och kollade cartoon Network. 
 
 
Nu sover båda ungarna, tack facking  h a l l e l u j a.
 
jag är extra grinig för att jag går på diet, 1400 kcal om dagen. DET är plågeri om man är van vid att moffa i sig vad som helst, men nu måste jag göra nånting åt det för jädrans vad kilona kravlade sig fast på kroppen när man slutat amma dagtid. Liknar ju en fästing. 
För första gången i mitt liv "bantar" jag, jag tycker inte om ordet bantar så jag kallar det, "håll koll på intaget" 
 
Wish me luck ! 
 
Imorgon blir det ett telefon samtal till farbror doktor för att kolla upp Nheos öron igen, idag har han gått på behandling i 15 dagar och han tar sig fortfarande för öronen, släpper det inte ? 
Vi får kolla Liam också, läste att man ska kolla upp diarre efter 4 dagar då det kan bero på något annat.
Bero på något annat....vadå....kan man bli allergisk mot något bara så där huxflux ?!
 
ett annat tillfälle
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

Man får lov att gnälla lite...
den där mack-posen känner jag lite smått igen.. känns som ngt man sett förr, haha...

HOppas ni har en bättre dag idag!

2013-01-17 @ 21:08:56
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0