Topsy Turvy tårta till mamma och syster.

Den 20:e april fyllde min mamma och min lillasyster år och det skulle vi fira på fredagen och då passade jag på att göra en tårta som jag länge velat prova göra.
En Topsy Turvy cake som den kallas för att tårtan lutar.

Smakerna fick de själva välja och det blev följande:
I den översta:
Bananfluff och mjölkchokladfluff på ljusa och chokladbottnar.
I den understa:
Lemoncurdmousse och Hallonmousse på färska bär på ljusa och chokladbottnar.

Tårtan är spacklad med marängsmörkräm.

Tårtan i sig blev jag inte alls nöjd med, den såg absolut inte så förfärlig ut i mitt huvud så det är ingen tårta jag är speciellt stolt över. Jag saboterade hela tårtan med krimelurerna tror jag !





Kommentarer
Postat av: Sofie - Mamma till de två

Den blev väl bra? Ser jättegod ut och det är väl meningen? :)

Man lär ju av misstag sägs det.. Dom bästa är dom som kan inse sina brister och göra något åt dom ;)



Den ser super god ut :)

2011-04-25 @ 10:29:24
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Eva-Maria

Du borde varna i början när du ska visa dina tårtor, blir lika sugen varje gång och lika sur för att det inte går att smaka! Har du bakat mjölkfritt någon gång? Vore kul med tips i sådana fall =)

2011-04-27 @ 09:53:42
URL: http://blogg.sandilli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0