Törnrosa och HelloKitty

Nu vet jag att där är några personer som är lite irriterad över att jag inte uppdaterar här bättre, men va f*n jag har väl annat för mig också än att sitta här ;)
Här kommer iallafall några tårtor som varit förra veckan och helgens gång.
Enjoy !
Törnrosa inspirerat var önskemålet med lite pärlor och blommor.
(ja jag vet hon sitter lite snett, såg det efter bilderna så det rätta jag till sen)
Fylld med Mjölkchokladfluff, chokladpudding och jordgubbsmousse.
Spacklad med marängsmörkräm, täckt och dekorerad med Fondant!
Önskemålet var en Hello Kitty tårta som DENNA till många personer, men när tårtan var färdig insåg jag att den inte blev lika stor som den jag gjort innan så jag gjorde en till för att kompensera det hela + för att jag tyckte det var roligt att göra en tårta jag länge velat prova på men inte riktigt haft tillfället.
Jag berättade såklart inte vad som gömde sig innuti utan bara tala om för dom att jag ville ha en bild av dom när tårtan var skuren. Så bilderna som är skurna är inte bilder som jag tagit.
En regnbågstårta, fylld med Lemoncurdgrädde och spacklad med marängsmörkräm smaksatt med citron.
Hello Kitty tårtan är fylld med Jordgubbsmousse + vaniljmousse lyx, spacklad med marängsmörkräm, täckt och dekorerad med Sp och marsipan.

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Hej. Jättefina tårtor. Hur har du gjort bottnarna till regnbågstårtan. Har du recept med mått?



/Sofie

2011-06-20 @ 18:49:22
URL: http://karlssonheladagen.blogspot.com
Postat av: Sofie -Mamma till två små

Sommar, sol, tårtor, barn klart bloggen kommer sist då! :) så fräck regnbågstårtan var :)

2011-06-20 @ 19:03:15
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Åh vilka tårtor! :)



Min Ahlgrens bilar blev faktiskt lyckad. :) Sambon testade med turkiskpeppar och skumbanan i helgen, funkade faktiskt helt ok. Men tänkte på de marsipan liknande du har på, var köper du det? Kolla i butiker med de finns inte där.

2011-06-21 @ 11:56:01
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0