Öron och UVI

Igår måndagen den 7 jan åkte vi till farbror doktorn igen, Nheo verkar inte bli bättre för han är välldigt gnällig och tar sig för örat kvällstid fortfarande...Nheo är nästan alltid på bra humör så man märker väldigt lätt när något är fel. 
 
Doktorn tittade på ögonen och tyckte dom såg jätte fina ut sedan sist LÄS HÄR
men höger öra hade inte reagerat alls på kåvepeninen han gått på i 6 dagar....WTF har vi trugat, tvingat, haft skrikfest med den här jädrans sprutan med äcklig medicin i utan nån jävla nytta...nu vägrar han ju t om Ipren och alvedon i sprutan, den som annars har varit god att få ! 
 
Doktorn fick skriva ut ny medicin, denna gången Amimox, den ska vi ge i 10, TIO dagar till, herregud hur ska det gå. 
Hoppas denna har någon verkan nu så han kan slippa denna öroninflammationen. 
 
 
 
Liam fick följa med till doktorn han med för han har sagt i några dagar nu (under helgdagarna) att det gör ont att kissa. 
Han har även klagat på smärta i händerna och i benen. 
Kisseprovet vissade vitablodkroppar så förmodligen är det urinvägsinfektion, det får vi reda på om några dagar då odlingen är färdig och doktorn ringer oss och berättar. (mer medicin?) 
 
Händerna fick vi en förklaraing på varför han har ont i också,,,,vi som trott att han hittat på hela tiden, Liam är överrörlig i sina leder, vilket inte är farligt men väldigt ovanligt och kan göra ont. 
Ja då fick vi rättsida på det också.
 
Jag då...ja jag känner mig överkörd av en ångvält (hur nu det känns?) Ont i halsen, huvudet sprängs snart i molekyler, näsan kan inte bestämma sig om den ska vara täppt eller rinna, öronen värker men värst av allt är nog hostan, ja den hostan som bara kommer när man ska gå och lägga sig och är sådär super trött men inte kan nudda kudden förrän det kliar och skaver i halsen och man tvingas hosta så man kräks, jag har sååå ont i mina lungor nu så jag knappt kan andas utan att kvida. 
JAG HATAR ATT VARA SJUK.
Tack och lov ingen feber än. 
(jag hoppas Alex inte blir smittad, han kommer fan inte överleva) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillgarden

MEn vilket oflyt ni har nu!! Hoppas det vänder nu!

2013-01-08 @ 20:59:09
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Lillgarden

Sv: nej vardag suger, haha.
Dagarna bara rullar på, man hinner inget och man ser typ aldrig barnen...
Nej saknar ledigheten...

2013-01-08 @ 21:17:01
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0