Regnbågstårta recept

Gör Dubbel sats av 4-5 ägg på detta receptet
Börja med att sätta ugnen på 175 grader.
Tag fram 5 eller fler skålar (så många färger du vill ha i bottnen)
Dela upp smeten någorlunda jämnt i alla skålarna.
Sen färgar du smeten i de olika skålarna, jag använder mig av pasta färger som du finner HÄR det går bra med karamellfärger också men tänk då på att du behöver betydligt mer färg än med pasta färgen.
Ta fram en rund form, klipp ut bakplåtspapper till formens botten och som går upp ca 2 cm från botten och upp.
Häll en skål i formen och sätt in i ugnen ca 8-10 min, passa kakan och testa med en sticka när den är färdig.
Vänd uppochner på formen så kakan trillar ut, pilla av bakplåtspappret och lägg ner i formen igen därefter häller du i nästa skål med smet och gör samma sak med alla.
När bottnarna fått svalna lite stoppar jag in dom i frysen i fryspåsar en stund.
Jag tycker de är lättare att dela då men dessa behövs ju inte delas men de får även en lite mer saftig smak tycker jag !
Hoppas ni förstod och att ni förstår att det tar en liten stund att göra detta, men har man fler formar i samma storlek går det ju fortare.
Lycka Till !

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Tack tack. Denna ska jag göra så fort tillfälle bjuds. Midsommar kanske?



/Sofie

2011-06-20 @ 20:21:51
URL: http://karlssonheladagen.blogspot.com
Postat av: Sofie -Mamma till två små

Mycket pill men underbart resultat alltså :)



sv: Kakan är super nu som frukost, haha... Oink- är muggen, haha... Vet inte om man ser det på bilden. Hittat den ultimata koppen. Den passar perfekt liksom, får plats lagom mycket kaffe, mjölk och enm sockerbit, haha :)



Ha en underbar dag!

2011-06-21 @ 07:37:43
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Kira

Turkisk blev en väldigt speciell smak, otroligt salt och en super trist grå färg. Men gästerna tyckte om det, sa de iaf, haha! Själv så tyckte jag inte den var så god.

2011-06-22 @ 09:56:27
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie -Mamma till två små

Sv: har aldrig haft favvo mugg innan så men när man börja dricka kaffe så hitta man ganska så snabbt favorit som man måste ha. :) Smakar liksom bäst i favvo muggen på ngt konstigt sätt, haha.



2011-06-25 @ 21:02:16
URL: http://lillgarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0